maandag 28 november 2016

Hallo Allemaal,
Afgelopen zaterdag was er weer een gezellige groep te gast in mijn huis, georganiseerd door Dorry van Osch. Ze waren er vroeg, rond 13.00, en dat gaf me de rest van de middag wat ruimte.
Dank Dorry voor de organisatie en je leuke filmpje achteraf op Facebook. Het is grappig te zien hoe een ander jouw huis ziet!!
Ik was begonnen met een lezing over de Nederlandse quilt geschiedenis, en daarna naar de zolder om de antieke quilts te zien. Altijd een verrassing voor velen. Ze zijn totaal anders dan de Amerikaanse, nu zo wel bekend, en vaak als voorbeeld voor de quilters. Ik probeer altijd duidelijk te maken dat wij ook zo onze eigen regels hadden: het gebruik van de driehoek, de blinde zomen, de grote ster in het midden en een grote variatie aan het gebruik van diverse stoffen.
Iedereen mag fotograferen, als het maar niet gebruikt wordt voor publicaties en dergelijke. Maar voor thuis gebruik en als herinnering: altijd prima!

Verder nog even een melding over het nieuwe boek van Petra Prins en mij: dat gaat eerder in 2017 uitkomen. We hebben er hard aan gewerkt en de uitgeverij QUILTMANIA is druk met  de vertalingen, de lay-out etc. Wij zien er naar uit en we hopen U ook!

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het filmpje ook gezien, zo leuk! Ben zeer benieuwd naar het boek, in Nantes misschien? Dan zie ik je daar, ik kom een paar dagen naar Ned. in januari, voor een retraite met leuke meiden. Dag lieve An, hou je haaks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je weer een lezing hebt gegeven thuis An. Ik heb ook nog steeds warme herinneringen aan de bijeenkomst bij je thuis. En natuurlijk kijk ik *enorm* uit naar het nieuwe boek, reken maar dat ik die aanschaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Do you need free YouTube Views?
    Did you know that you can get them ON AUTOPILOT & TOTALLY FOR FREE by using You Like Hits?

    BeantwoordenVerwijderen