zondag 17 september 2017

Met heel veel plezier bezocht ik samen met textiel vriendin Monique Alphand uit Marseille het stads museum van Spakenburg op vrijdag 8 september. Wat een genot jullie drachten zo te zien. Jammer dat er niet alles over de oorspronkelijk herkomst staat vermeld. Monique zei meteen dat de nachtgronden van Haussmann waren, gedrukt in Colmar, en natuurlijk de handbeschilderde sits uit India. Ik was er lang niet geweest en het deed me echt deugd! trof ook nog mevr. Steventje ter Haar, die dertig jaar geleden voor me haakte in het Openluchtmuseum te Arnhem. dat was even terug in de tijd.
 Ik zag een replica van een van de oude dekentjes uit de collectie van he museum gemaakt door Hendrikje Kuis. dat ging natuurlijk mee naar huis! zo maar
even op de kist gelegd en jawel, onze Sacha vond het een lekker plekkie! het is gemaakt van de traditionele stoffen voor de dracht en interieur gebruikt.
 De tentoonstelling is zeer de moeite waard, ga er naartoe en hoop dat het niet regent! wanneer is de Kostuumdag daar? het is nog even dus ga! MUSEUM SPAKENBURG, OUDESCHANS 47-63, BUNSCHOTEN-SPAKENBURG  www.museumspakenburg.nl  voor meer informatie.

1 opmerking:

  1. Dank voor de tip An! Ik zag net dat de tentoonstelling nog 2 dagen duurt; dat is dan op het nippertje dat ik dit las.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen